Când se consumă mierea de albine și pentru ce?

mierea

Persoanele diagnosticate cu diabet, glicemie ridicată sau diferite boli cronice sunt sfătuite să se consulte cu un medic specialist înainte să consume miere de orice fel!

Ce conține mierea de albine?

Mierea de albine are un conținut ridicat de carbohidrați (~81% glucide) și minerale. Ele sunt o sursă excelentă de energie și care, consumate ca atare, au avantajul deosebit că sunt absorbite și digerate ușor de către organism.

Valoarea energetică a mierii este foarte ridicată, undeva la ~315 kcal. În miere se mai regăsesc o gamă variată de vitamine precum B6, B12, C, A, A, E, K și săruri minerale precum Ca, Fe și Pt.

Efectele binefăcătoare ale mierii

Este un puternic atiinfecțios natural care acționează asupra principalelor sisteme și aparate din organism. Mierea acționează asupra tubului digestiv, căilor respiratorii și are un efect benefic asupra pielii și al mucoaselor.

Este un puternic stimulent al digestiei și al metabolismului. Favorizează tranzitul intestinal, ajutând la eliminarea toxinelor din organism. Este hrana celulei nobile, cunoscut și sub denumirea de neuron. Se utilizează în echilibrarea metabolismului glucidic neuronal. Este considerat suplimentul nutritiv obligatoriu al tuturor vârstelor.

Cum se consumă mierea?

Mierea este recomandată să fie consumată cu ceai cald. Temperatura ceaiului nu trebuie să depășească temperatura normală al unui om sănătos (37 ºC). Se adaugă și se dizolvă în ceai abia imediat înainte de consum. La temperaturi înalte mierea își pierde proprietățile curative și terapeutice. Încălzirea excesivă distruge în mare parte enzimele mierii.

Mierea se mai poate consuma și cu lapte călduț. De asemenea pe felii de pâine, preferabil cu ceva lichid natural și ușor încălzit. Unele persoane consumă mierea fără lichide (ceai, lapte, etc.). Consumul mierii fără lichide poate să aibă efecte negative în cazul anumitor persoane cu diferite forme de boli. Dacă se evită consultul cu doctorul, atunci se recomandă experimentarea în cantități mai mici la început.

Mierea consumată dimineața, pe stomacul gol

  • normalizează digestia
  • elimină balonarea
  • întărește sistemul imunitar
  • stimulează arderile la nivel celular
  • oprește dezvoltarea microbilor
  • elimină bacteriile nocive din organism
  • contribuie la refacerea celulelor pielii
  • ameliorează tusea
  • energizează organismul

Mierea consumată seara, înainte de culcare

  • contribuie la un somn liniștit și odihitor
  • ajută sistemul imunitar să repare celulele afectate
  • ajută ficatul să elimine toxinele
  • contribuie la arderea grăsimilor
  • tratează simptomele gripei și a răcelii
  • îndepărtează apa în exces de la nivelul țesuturilor și articulațiilor, eliminând durerile cauzate de inflamații
  • întreține o floră intestinală sănătoasă

Mierea consumată înainte de efort fizic

  • oferă o doză substanțială de energie
  • crește rezistența organismului la efort
  • scade riscul apariției febrei musculare
  • contribuie la arderea grăsimilor
  • hrănește musculatura

Mierea consumată după efort fizic

  • accelerează recuperarea mușchilor suprasolicitați
  • oferă energie musculaturii epuizate
  • reduce senzația de oboseală

Doza zilnică recomandată

Pentru un stil de viață sănătos se recomandă consumul zilnic a 50-70 grame de miere de albine pentru adulți. Copii pot consuma una sau două lingurițe de miere adăugate în terci cu fructe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.