Metode de slăbire: Alergatul

metode de slăbire: alergarea

Continui serialul „metode de slăbire” cu alergatul. Când te supui unui lucru anume, practic o susții. Dacă te supui unui ordin golănesc, susții golănia. La fel dacă te supui alergării, susții alergarea și sănătatea ta. Alte moduri de susținere nu există. Chiar dacă finanțezi un atlet și nu alergi, este tot un mod de a te supune alergării. O modalitate de admirație. Nu se poate face susținere de pe canapea și împrăștiind doar clickuri în stânga și dreapta.

Alergatul se aseamănă cu exercițiile cardio

Ideile de bază abordarte în episodul trecut cu plimbarea, sunt valabile și în cazul alergării. Am tot văzut diferite programe de slăbire prin exerciții cardio. Eu nu sunt vreun antrenor sau specialist în gimnastică. În schimb te pot asigura că nu există exerciții cardio specifice pentru slăbit. Am adus în vorbă exercițiile cardio pentru că se aseamănă cu alergatul la nivelul ritmului cardiac și a frecvenței respirației. Se utilizează mai multe grupe musculare în mod repetitiv și ritmic.

Prin exemplul cu exercițiile cardio am dorit să punctez din nou că doar cu un simplu instrument utilizat nu vei avea succes. Instrumentul din exemplul activat fiind exercițiile cardio. În cazul nostru de față, instrumentul ar fi alergatul. Alergatul ne ajută să ardem calorii. Și ne ajută într-un mod extrem de eficient. Imediat ajungem și acolo. Dar alergatul nu garantează slăbire până la finalul zilei. Trebuie să ajungi într-o stare de deficit de calorii.

Deficitul de calorii

Deficitul de calorii o poți realiza acumulând o balanță negativă de energie pe o anumită perioadă. În episodul trecut am amintit de caloriile arse în modul pasiv. Pimbarea și alergatul sunt exerciții fizice în urma cărora vei arde calorii în modul activ. Modalitatea ideală de a realiza deficitul de calorii amintit. Pe lângă alergare mai ai nevoie de foarte multă răbdare și perseverență. Trebuie să înveți să te menții suficient timp într-o stare de deficit caloric. Îți explic mintenaș cât timp.

Aici intră pe scenă determinarea și auto-disciplina, din nou. Doar urmărind această cale, vei reuși într-un final să elimini grăsimea corporală din orice zonă. Nu se poate defini cu exactitate unde vei slăbi cel mai rapid în urma alergării. Doar diferite metode de slăbit, de tip cacealma, îți garantează zonele corporale unde vei arde grăsimi. Unii vor slăbi mai repede la brațe și picioare și doar pe urmă în zona taliei. La alții este fix invers. Ține de codul genetic al fiecăruia și nu neapărat grupele de mușchi utilizate în mod intens.

Nu există metode de slăbire fără disciplină și supunere planului tău!

Deci este esențial să îți menții corpul într-o balanță de energie negativă. Perioada necesară acestei autosupuneri planului tău de slăbire, este exact punctul în care ai ajuns la greutatea corporală dorită. Din acel punct poți reveni la o balanță de energie neutră. Un alt detaliu extrem de important, care se leagă strict de alergare, este ca să modifici periodic intensitatea sesiunilor de alergare.

Atunci când intri în perioada balanței de energie negativă, vei începe să consumi rezervele interne de energie. Acest lucru duce, fără dar și poate, la slăbire. Nu uita că grăsimea este o formă de energie depozitată. Provine de la orice surplus de mâncare consumată în perioada în care aveai balanța de energie pozitivă. Adică ai consumat mai mult decât ai avut nevoie la utilizarea energiei.

Câte calorii arzi în timpul unei sesiuni de alergare?

Variază de la un om la altul, dar în general vorbim de valori cu cel puțin 2-3 ori multipul valorilor înregistrate în sesiunile de plimbare. Dacă pentru arderea a 445 de calorii, din episodul trecut, am avut nevoie de 2 ore de plimbare, la alergat voi arde această cantitate de calorii în 30-40 de minute. Însă timpul nu este un factor singular. Ține și de intensitate. Partea distractivă intervine după un antrenament la nivel intens.

După o sesiune de alergare intensivă, chiar și în modul repaos vei continua să mai arzi ceva calorii. Nu pentru totdeauna (ar fi ilogic), dar pentru un timp mai scurt. Mai rapid decât în modul pasiv. Și în modul repaos vorbim din nou despre grăsimea corporală. Corpul are timp suficient să obțină energia necesară din grăsimea corporală. Aici se consumă rezervele de energie interne. Adică slănina aia enervantă de pe diferite zone ale corpului tău. Nu trebuie să îți faci griji că în cazul unei sesiuni de alergare intensive vei arde preponderent carbohidrați. Gândește-te că acele surse de energie oricum era nevoie să le arzi.

Dacă nu alergi, poate faci altfel de exerciții fizice. Dar dacă nu faci nimic, atunci aceea cantitate de carbohidrați le vei consuma pasiv. Dacă alergi, carbohidrații le arzi în timpul sesiunii de alergare. De aia urmează preponderent grăsimile în modul repaos. Desigur poți alerga și ușor. Acolo vei arde preponderent mai multă grăsime. Este important, mă repet, să jonglezi cu intensitatea sesiunilor de alergare.

Corpul tău nu este un robot și nu urmează rețete plictisitoare. Trebuie să înveți să-l stimulezi. Deja după primele zile ai să observi o schimbare importantă la nivelul metabolismului tău. Schimbarea radicală și constantă intervine după câteva luni de alergat. Doar să te ții de plan. Să te supui alergării și nu ordinelor prostești primite prin intermediul știrilor. Sper că ți-am fost de folos. Atenție! Mura în gură nu există și nici metode de slăbire aduse de-a gata de vreun porumbel. Cercetarea și practica sunt esențiale și ele în reușita ta. Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.