Rezultatul conversiei de bicicletă și cum a decurs proiectul de convertire

rezultatul conversiei de bicicletă

Rezultatul conversiei de bicicletă o găsești la sfârșitul articolului. În cazul în care ți-am stârnit curiozitatea prin „sneak peak”-urile postate pe Facebook, îți mulțumesc pentru răbdarea de care ai dat dovadă. Până la alte mulțumiri pe care doresc să le transmit în special unor persoane, fără al căror susținere proiectul ar fi fost mult mai dificil, îți ofer informații legate de parcursul proiectului de conversie a bicicletei polivalente în una de antrenament pe asfalt.

Un proiect curajos, sau chiar nebunesc, zic eu. Un proiect care a necesitat mult timp și energie. O sumedenie de cercetări, consultare cu persoane pricepute, vizionare de tutoriale, planificări și manopera propriu-zisă. Am luat decizii în legătură cu fiecare piesă în parte. Dacă să păstrez cea veche sau ar fi cazul să achiziționez una nouă. Am ținut mereu un ochi și asupra bugetului inițial definit la suma de 1.200 lei.

Procesul de conversie, pe scurt

Am listat piesele vechi pe care urma să le păstrez. Am creat lista pieselor noi care se potriveau cu cele vechi. Am încercat să găsesc cele mai bune oferte. După comanda pieselor noi, am trecut la curățarea cadrului și a furcii bicicletei de vopsea. Un proces destul de lung și anevoios, cu multe greșeli și foarte multe detalii pe care le-aș face diferit după ce am dobândit oarecare pricepere în acel domeniu. Am decontaminat suprafața curățată și am aplicat două (pe furcă trei) straturi de primer. Apoi a urmat vopsirea propriu-zisă. Din nou un proces ce a progresat cu dificultăți. Cred că acele experiențe vor merita un articol separat pe viitor.

Am schițat un suport pentru reparat/service biciclete și cu un ajutor de neprețuit s-a finalizat și aceea. Suportul m-a ajutat enorm la montarea pieselor pe cadrul de bicicletă. Am încercat să aloc zilnic una sau mai multe ore. Atunci când s-a putut și cât era posibil. Trebuia să țin cont și de faptul că manopera dura mult mai mult decât la un service de biciclete. Îți dai seama că înaintea fiecărui montaj de piesă, urmăream tutoriale video. Am trecut și de partea aceea a provocării.

Prima tură de testare și primele impresii

Rezultatul conversiei de bicicletă

A avut loc în ziua de 8 Aprilie, și a fost un moment cu o deosebită încărcătură emoțională. Aveam emoții ca nu cumva să nu se potrivească ceva, un montaj sau setare de bază. Am parcurs aproape 9 km cu bicicleta și prima impresie la rezultatul conversiei de bicicletă a fost de o mulțumire adâncă. Dar nu putea să lipsească nici criticul neobosit din mine și pe durata turei de testare mi-am listat prin cap câteva setări necesare. La frâne, schimbătoarele de viteză, poziția ghidonului și mi-am amintit și de faptul că va fi nevoie să montez și senzorii de cadență, precum și cea de viteză.

Această bicicletă o voi folosi atât la antrenamente încrucișate, la alergare, pe asfalt cât și în interior cu un home trainer deja achiziționat. Sunt nerăbdător să îi explorez limitele și sper să facă față la ceea ce am nevoie în această perioadă. Există deja și planuri de viitor, dar deocamdată zic să trec la treabă și să dau la pedale. Las în spate un proiect agasant și obositor, o provocare pe care mă bucur că l-am trecut cu brio. Realizez că această bicicletă va suferi lovituri, poate și căzături, dar cel mai important este să facă față la necesitățile mele. Și aparențele spun că totul e ok.

Rezultatul final setat la finețe și mulțumiri

Nu am să exagerez. Fiecare mulțumire are sens și n-au nici o treabă cu ipocrizia. Mulțumesc din suflet pentru prietena mea dragă. Sunt sigur că nu este ușor să susții un om care se ocupă de hobbyurile lui cu foarte mult entuziasm. Sunt mândru de ea, pentru că a înțeles esența. Știe că am nevoie, ca de aer, de mici succese ca să pot progresa și mai mult la obiectivele și mai îndrăznețe.

Mulțumesc magazinului și atelierului de biciclete Tudor City BicyCool, din Tg. Mureș, pentru sumedenia de sfaturi și promptitudinea cu care m-au ajutat fie cu piese, fie chiar și cu câte un șurub din partea casei. Trebuie să menționez că sunt expert în a strica filete. De asemenea mulțumesc pentru sfaturi și direcții din partea lui Eugen Marc și Vasile Loghin. Vă sunt dator!

Și nu în ultimul rând mulțumesc tuturor bicicliștilor de pe Strava. M-ați făcut să sufăr vâzănd zecile și chiar sutele de kilometri pe care i-ați parcurs săptămânal. Sufeream pentru că nu aveam cu ce să mă alătur vouă. Am transpirat pentru fiecare șurub, fiecare leu cheltuit și fiecare greșeală ce trebuia să o repar. Am învățat să prețuiesc ciclismul și acum nu îmi mai rămâne decât:

SĂ DAU LA PEDALE!Rezultatul conversiei de bicicletă - Proiectul I

Citește și prima parte: Conversie bicicletă polivalentă în una de antrenament pe asfalt.

P.S.: La o primă evaluare, se pare că m-am încadrat în bugetul de 1.200 lei, dar acum ce mai contează? Contabilitatea o relatăm altă dată?! E vreme frumoasă afară!

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.